Strategie

De missie van het online concept Poëzie verrijkt het leven luidt:

Het leven van zoveel mogelijk Nederlandstaligen verrijken met positieve poëziebeleving.

Om dit te bereiken is een strategie ontwikkeld die bestaat uit de volgende pijlers:

  • Content
  • Traffic
  • Engagement
  • Boekpromotie

Content

Content is King en dat is ook de basis voor het online concept Poëzie verrijkt het leven. Deze content bestaat grofweg uit drie onderdelen:

  • een selectie van toegankelijke en aansprekende gedichten van diverse bekende en minder bekende dichters
  • uitgebreide en begrijpelijk informatie over dichters, gedichten en poëzietermen
  • prikkelende meningen over poëzie gerelateerde onderwerpen

Traffic

Aansprekende content gaat pas leven als lezers deze content ook weten te vinden. Daarom besteden wij veel aandacht aan de vindbaarheid van de content:

  • door SEO-activiteiten zorgen wij ervoor dat de website hoog in Google komt te staan op een aantal specifieke zoektermen
  • frequent plaatsen wij prikkelende Facebook-posts met een link naar een blog, een gedicht of informatie over een interessante dichter
  • sporadisch versturen wij een digitale nieuwsbrief over een specifieke dichter of een bepaald thema

Commitment

Wij willen dat bezoekers vaker terugkomen op de website en daarom creëren wij zoveel mogelijk commitment. Dit doen wij in de eerste plaats door aansprekende content, maar daarnaast spelen proberen wij ook fans te creëren. Deze fans bestaan uit mensen die onze Facebook-pagina leuk vinden en mensen die zich hebben opgegeven voor ons digitale nieuwsbrief.

Boekpromotie

Wij bieden bezoekers via de website de mogelijkheid om poëziebundels aan te schaffen via het onderdeel Gedichtenbundels. Hiervoor zijn wij een partnerschap aangegaan met Bol.com. Koopt u een gedichtenbundel via onze website, dan ontvangen wij een klein percentage van het verkoopbedrag. Dit geld gebruiken wij o.a. voor het betalen van de hosting-kosten.

WIJ ZOEKEN MEDEREDACTEUREN MET
PASSIE VOOR POËZIE

KLIK HIER VOOR MEER INFORMATIE

DELEN VIA SOCIAL MEDIA? GRAAG!
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail