Strategie
De missie van het online concept Poëzie verrijkt het leven luidt:
Het leven van zoveel mogelijk Nederlandstaligen verrijken met positieve poëziebeleving.
Om dit te bereiken is een strategie ontwikkeld die bestaat uit de volgende pijlers:
- Content
- Traffic
- Engagement
- Boekpromotie
Content
Content is King en dat is ook de basis voor het online concept Poëzie verrijkt het leven. Deze content bestaat grofweg uit drie onderdelen:
- een selectie van toegankelijke en aansprekende gedichten van diverse bekende en minder bekende dichters
- uitgebreide en begrijpelijk informatie over dichters, gedichten en poëzietermen
- prikkelende meningen over poëzie gerelateerde onderwerpen
Traffic
Aansprekende content gaat pas leven als lezers deze content ook weten te vinden. Daarom besteden wij veel aandacht aan de vindbaarheid van de content:
- door SEO-activiteiten zorgen wij ervoor dat de website hoog in Google komt te staan op een aantal specifieke zoektermen
- frequent plaatsen wij prikkelende Facebook-posts met een link naar een blog, een gedicht of informatie over een interessante dichter
- sporadisch versturen wij een digitale nieuwsbrief over een specifieke dichter of een bepaald thema
Commitment
Wij willen dat bezoekers vaker terugkomen op de website en daarom creëren wij zoveel mogelijk commitment. Dit doen wij in de eerste plaats door aansprekende content, maar daarnaast proberen wij ook fans te creëren. Deze fans bestaan uit mensen die onze Facebook-pagina leuk vinden en mensen die zich hebben opgegeven voor ons digitale nieuwsbrief.
Boekpromotie
Wanneer een dichter ook een gedichtenbundel heeft uitgegeven, dan linken wij zo direct mogelijk naar de plek waar iemand desbetreffende bundel kan aanschaffen. Hiervoor zijn wij een partnerschap aangegaan met Bol.com. Koopt u een gedichtenbundel via onze website, dan ontvangen wij een klein percentage van het verkoopbedrag. Dit geld gebruiken wij o.a. voor het betalen van de hosting-kosten.